fbpx

Komunikacja jako ważny element procesu leczenia

W marcowej Strefie Biznesu, polecam Państwa uwadze wywiad ze mną na temat tego, w jaki sposób kadra zarządzająca powinna stawiać na budowanie relacji między personelem a pacjentami. W dwukolumnowej rozmowie szczegółowo opowiadam, jak wygląda tworzenie strategii komunikacji w przypadku ośrodków medycznych, a które przecież podlegają...

Kreteńczyk i espresso. Budowanie marki osobistej w 10 krokach

Tom Peters, który uważany jest za twórcę koncepcji marki osobistej, uważa że każdy pracownik, niezależnie od wieku, zajmowanego stanowiska i branży, w której pracuje, powinien pamiętać o swojej marce.  W eseju „The brand called you” opublikowanym na łamach „Fast Company” napisał: „We współczesnym świecie biznesu naszym najważniejszym zadaniem jest...

O zaufaniu do zarządu i spójności w komunikacji podczas procesu upadłościowego

Likwidacja, upadłość, restrukturyzacja, fuzja – to bardzo często wieloetapowe procesy zmian, podczas których zarządy muszą czujnie panować nad spójnością w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Jest to także największy sprawdzian w budowaniu relacji międzyludzkich, opartych na ochronie zatrudnionych pracowników. Jak to robić sprawnie, pamiętając o wartościach,...

Polscy endodonci uczyli się, jak dbać o synergię, między marką produktu a swoją własną

Jest kilka ważnych zasad w personal brandingu lekarzy, o których mówiłam podczas spotkania szkoleniowego dedykowanego endodontom, ekspertom od kanałowego leczenia zębów. Organizatorem projektu był POLDENT, marka wyróżniona właśnie w plebiscycie Forbesa. Jeden z wiodących w Polsce producentów instrumentarium stomatologicznego, prowadząca wiele projektów badawczo-rozwojowych. Co ważne - firma...

Nestor i sukcesor – komunikacja pełna emocji

W grudniowej Strefie Biznesu, dzielę się z Państwem moimi doświadczeniami z pracy, w obszarze komunikacji między nestorami a sukcesorami w firmach rodzinnych. Dla nestorów firma jest jak dziecko i przekazanie jej w ręce potomka niczego nie zmienia. Nie powinno więc dziwić, że właściciele mają duży poziom...

Dlaczego warto ściągnąć z oczu jedwabny szalik?

Aktywne słuchanie, umiejętne zadawanie pytań i otwartość na drugiego człowieka to jeden z kluczy do sukcesu lidera biznesu. Niestety cały czas wielu polskich biznesmenów ma z tym problem. Kiedy 195 liderów na całym świecie poproszono o wskazanie najważniejszych kompetencji przywódczych aż 56 proc. wskazało na umiejętność...

Lekarzu, czy ci nie żal?

Przeczytałam w social mediach o nadchodzącym kongresie komunikacji w medycynie, który podobno ma się odbyć w Łodzi i złapałam za klawiaturę. Mówienia o relacjach lekarzy z pacjentami - nigdy dość. Jest tyle zieleni za oknem, że poranna kawa wypita na balkonie, może zastąpić poranną medytację....

Dodawanie skrzydeł sprzedawcom kredytów

Zaniedbałam tego bloga strasznie. Wszystkich, którzy upominali się o wpisy, ciepło pozdrawiam. Postanowienie poprawy jest. Przez ostatnie pół roku prowadziłam bardzo trudny projekt dotyczący komunikacji kryzysowej. Trudny, wyczerpujący i pouczający. Walczyliśmy z mediami – dosłownie o minuty, ale wszystko zakończyło się sukcesem. Przede mną kolejka ...

EY_170126_0704_PL-prew

Sztuka mówienia od siebie, a nie o sobie

Facebook, Twitter czy LinkedIn? Youtube, blog czy telewizja? Co wybrać? Przez jaki kanał komunikacji nawiązywać relacje z odbiorcami naszych usług i produktów? Gdzie utrwalać nasz komunikat do rynku, by pozostawał on w pamięci naszych odbiorców? To pytania, jakie coraz częściej zadają sobie eksperci różnych dziedzin...

Trump kontra Vermeer

Jeżeli komukolwiek wydaje się, że strategię Trumpa można wykorzystać w biznesie to czeka go ciężka lekcja i wielkie rozczarowanie. Ale jest coś, co z Trumpa może wziąć właściciel biznesu – umiejętność badania odbiorców, bez którego nie zbudujesz skutecznego komunikatu do rynku. Nigdy w życiu nie wsiądę...

O profilu publicznym na Europejskim Forum Nowych Idei w Sopocie

O samoakceptacji, umiejętności zakomunikowania tego światu, czyli szczerym budowaniu personalnej marki rozmawialiśmy na Europejskim Forum Nowych Idei 2016 w Sopocie. Miałam przyjemność prowadzić panel poświęcony mojej książce „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego”. Podczas rozmowy z bohaterkami książki – Ireną Eris i Henryką...

Szczypior w herbacie, czyli wyzwanie dla innowatorów. Dlaczego innowatorzy używają prostej metafory w języku biznesowym? Video Felieton odc. 3: Innowacja.

Innowator to ktoś, kto robi rzeczy, których nikt inny wcześniej nie robił. Na przykład połączył składniki, których nikt do tej pory nie łączył i dzięki temu powstał niesamowity smak herbaty. Takiej, której nikt wcześniej nie pił.  Albo połączył ludzi, którzy ze względu na dość odległe...

Masz markę? Znaczy, że jesteś wolnym człowiekiem. Video felieton odc. 2: Wolność

Wolność i niezależność. Czy potrafimy być wolni? Co daje nam wolność? Jak ją chronimy - wykorzystując media do budowania pozycji eksperta? Kto może jej doświadczać, czerpiąc z niej pełnymi garściami? Z pewnością – marki osobiste. Wolności  poświęcony jest kolejny felieton dotyczący komunikacji lidera biznesu. Zapraszam: Jeśli...

Dzisiaj zajrzymy do fragmentu „Traktatu o klikalności”, czyli rozmowy z Rafałem Bauerem – spiritus movens

Traktat o klikalności - tak zatytułowany jest jeden z wywiadów, który możecie Państwo w całości przeczytać w mojej książce "Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego". Rozmawiam m.in.  z Rafałem Bauerem, wyjątkowym człowiekiem i erudytą wśród biznesmenów. Jego blog to jeden z najpoczytniejszych blogów...

Fragment mojej rozmowy z Piotrem Voelkelem – współwłaścicielem Grupy Kapitałowej Vox.

Zapraszam Państwa do lektury mojej drugiej książki "Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenie profilu publicznego", która trafiła do księgarń miesiąc temu. Dziś zapraszam na pierwszy fragment wywiadu, który w całości możecie Państwo przeczytać w wydanej przez PWN publikacji. Wywiad zatytułowany jest "Monodram na 120 figur". Czy...