Dlaczego warto ściągnąć z oczu jedwabny szalik?

Aktywne słuchanie, umiejętne zadawanie pytań i otwartość na drugiego człowieka to jeden z kluczy do sukcesu lidera biznesu. Niestety cały czas wielu polskich biznesmenów ma z tym problem. Kiedy 195 liderów na całym świecie poproszono o wskazanie najważniejszych kompetencji przywódczych aż 56 proc. wskazało na umiejętność...

Lekarzu, czy ci nie żal?

Przeczytałam w social mediach o nadchodzącym kongresie komunikacji w medycynie, który podobno ma się odbyć w Łodzi i złapałam za klawiaturę. Mówienia o relacjach lekarzy z pacjentami - nigdy dość. Jest tyle zieleni za oknem, że poranna kawa wypita na balkonie, może zastąpić poranną medytację....

Dodawanie skrzydeł sprzedawcom kredytów

Zaniedbałam tego bloga strasznie. Wszystkich, którzy upominali się o wpisy, ciepło pozdrawiam. Postanowienie poprawy jest. Przez ostatnie pół roku prowadziłam bardzo trudny projekt dotyczący komunikacji kryzysowej. Trudny, wyczerpujący i pouczający. Walczyliśmy z mediami – dosłownie o minuty, ale wszystko zakończyło się sukcesem. Przede mną kolejka ...

EY_170126_0704_PL-prew

Sztuka mówienia od siebie, a nie o sobie

Facebook, Twitter czy LinkedIn? Youtube, blog czy telewizja? Co wybrać? Przez jaki kanał komunikacji nawiązywać relacje z odbiorcami naszych usług i produktów? Gdzie utrwalać nasz komunikat do rynku, by pozostawał on w pamięci naszych odbiorców? To pytania, jakie coraz częściej zadają sobie eksperci różnych dziedzin...

Trump kontra Vermeer

Jeżeli komukolwiek wydaje się, że strategię Trumpa można wykorzystać w biznesie to czeka go ciężka lekcja i wielkie rozczarowanie. Ale jest coś, co z Trumpa może wziąć właściciel biznesu – umiejętność badania odbiorców, bez którego nie zbudujesz skutecznego komunikatu do rynku. Nigdy w życiu nie wsiądę...

O profilu publicznym na Europejskim Forum Nowych Idei w Sopocie

O samoakceptacji, umiejętności zakomunikowania tego światu, czyli szczerym budowaniu personalnej marki rozmawialiśmy na Europejskim Forum Nowych Idei 2016 w Sopocie. Miałam przyjemność prowadzić panel poświęcony mojej książce „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego”. Podczas rozmowy z bohaterkami książki – Ireną Eris i Henryką...

Szczypior w herbacie, czyli wyzwanie dla innowatorów. Dlaczego innowatorzy używają prostej metafory w języku biznesowym? Video Felieton odc. 3: Innowacja.

Innowator to ktoś, kto robi rzeczy, których nikt inny wcześniej nie robił. Na przykład połączył składniki, których nikt do tej pory nie łączył i dzięki temu powstał niesamowity smak herbaty. Takiej, której nikt wcześniej nie pił.  Albo połączył ludzi, którzy ze względu na dość odległe...

Masz markę? Znaczy, że jesteś wolnym człowiekiem. Video felieton odc. 2: Wolność

Wolność i niezależność. Czy potrafimy być wolni? Co daje nam wolność? Jak ją chronimy - wykorzystując media do budowania pozycji eksperta? Kto może jej doświadczać, czerpiąc z niej pełnymi garściami? Z pewnością – marki osobiste. Wolności  poświęcony jest kolejny felieton dotyczący komunikacji lidera biznesu. Zapraszam: Jeśli...

Dzisiaj zajrzymy do fragmentu „Traktatu o klikalności”, czyli rozmowy z Rafałem Bauerem – spiritus movens

Traktat o klikalności - tak zatytułowany jest jeden z wywiadów, który możecie Państwo w całości przeczytać w mojej książce "Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego". Rozmawiam m.in.  z Rafałem Bauerem, wyjątkowym człowiekiem i erudytą wśród biznesmenów. Jego blog to jeden z najpoczytniejszych blogów...

Fragment mojej rozmowy z Piotrem Voelkelem – współwłaścicielem Grupy Kapitałowej Vox.

Zapraszam Państwa do lektury mojej drugiej książki "Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenie profilu publicznego", która trafiła do księgarń miesiąc temu. Dziś zapraszam na pierwszy fragment wywiadu, który w całości możecie Państwo przeczytać w wydanej przez PWN publikacji. Wywiad zatytułowany jest "Monodram na 120 figur". Czy...

Elitarne lekcje z komunikacji medialnej i biznesowej

Lektura mowy noblowskiej Wisławy Szymborskiej może być najlepszą lekcją z wystąpień publicznych. Felietony Umberto Eco ukazujące się w „L’Espresso”  stanowią doskonałe tło dla zrozumienia: dlaczego człowiek biznesu powinien przygotowywać się do wystąpień w mediach. Ciekawe, czy Eco myślał o tym, kiedy je pisał? Być może...

Elitarne lekcje z komunikacji biznesowej. Pierwsza odsłona kulis powstawania książki „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego”

To nie będzie książka biznesowa. To będzie książka o sztuce. O sztuce komunikacji. Jak wiele może łączyć biznes i sztukę? Jak można spojrzeć na komunikację w biznesie, tropiąc myśli bliskich nam twórców? Wszystko to, co jest kluczem do tworzenia profilu publicznego, zapisane jest w arcydziełach, a...

Kongres Kobiet na Podkarpaciu już 17 października. Opowiem na nim jak świadomie wykorzystywać media w biznesie oraz o kulisach moich medialnych szkoleń

Nie brałam nigdy udziału w niczym co "babskie", bo w pracy nie czuję, żebym miała płeć, więc wszelkie wydarzenia inicjowane przez feministki są raczej poza moją listą zainteresowań. Ale wydarzyło się coś, co mnie przekonało do pewnej opowieści, z którą zresztą wystąpię 17 pażdziernika w...

Szkolenie medialne cz. 9: O czym prezes pamiętać powinien rozmawiając z prasą ekonomiczną?

Wprawdzie poniższe prawidła powstały podczas ostatniego przygotowania prezesa spółki z sektora FMCG i dotyczyły wywiadu prasowego, pomyślałam, że warto byście Państwo mogli z nich skorzystać. Warto krok po kroku przejść poniższe punkty i zrobić sobie autotrening. Jeżeli utkniecie przy którymś z nich i będziecie potrzebować...