fbpx

Herbatka i wpadka w studiu POLSATU

Przygotowywałam eksperta ds. handlu zagranicznego do wywiadu w TVN CNBC. Miał w nim reprezentować jedną z działających w Polsce organizacji biznesowych. Nie było to długie szkolenie, a raczej rozmowa, na co powinien zwrócić uwagę, jak formułować pewne myśli, ale przede wszystkim o czym powinien pamiętać...

Nie chodzi o to, byś był farbowanym lisem

Profil publiczny, jaki stworzysz, zawsze musi opierać się na wiarygodności. Nie chodzi w nim o to, byś był farbowanym lisem. Medialne jest bowiem to, co autentycznie komunikujesz sobą. Czy potrafisz w mediach wyrażać siebie, a przy okazji świadomie pozycjonować własną firmę? Sprawdź rady medialnego lwa,...

Na antenie „powiem szczerze”

Liczę wywiady, w których zaproszeni do studia eksperci, zaczynają odpowiedź na pytanie od: „Powiem szczerze, że”. Liczba lawinowo rośnie. Jakub Antoszewski, PR Manager z Millward Brawn opowiadał w TVN Biznes i Świat o wynikach badań, jakie przeprowadzili, a dotyczyły one wiedzy ekonomicznej Polaków. Dziennikarka zadała pytanie, a...

Chirurgiczna precyzja komunikacji

Nie ma żadnej wątpliwości, że Stypułkowski, prezes mBanku, w działaniu jest precyzyjny, doświadczony, ale dziwię się, że prezesi takich instytucji jak banki, pozwalają sobie na tak dalece nieprecyzyjną komunikację. W przypadku zarządzania własnym portfelem chcemy mieć pewność, że wybieramy ten bank, który zadba o to...

Czy potrafisz być łącznikiem?

W mojej rozmowie z Jackiem Żakowskim do książki „Medialne lwy dla rekinów biznesu” poruszaliśmy także wątek, który nie znalazł się ostatecznie w książce, ale o którym warto powiedzieć. W kontekście komunikacji biznesowej, którą się zajmuję jest to rzecz ważna. Otóż zdaniem Żakowskiego 90% materiałów, które...

Pierwsze video promujące książkę!

Jesteście ciekawi, co radzi rekinom biznesu Wiktor Legowicz, dziennikarz ekonomiczny radiowej Trójki? Warto zatem zobaczyć poniższy film -nawet jeśli jesteście nieco mniejszymi rybkami.  A jeśli chcecie Państwo poznać więcej porad profesjonalistów, koniecznie sprawdźcie co się wydarzy 3 listopada!   ...

Agencja nie(upoważniona) do komunikacji

Krótki komentarz do filmu. Znalazłam go wczoraj w sieci i zrobiło mi się przykro. Tak przykro po ludzku i tak przykro zawodowo. Jest to pokłosie, bardzo znanej z mediów, sprawy małej Lilki, urodzonej pół roku temu w Szpitalu Bonifratrów w Katowicach. Mała, urodzona w wyniku cesarskiego...

25. rocznica wolnej Polski to piękny PR dla prezesów

Mówiąc najprościej: powinieneś, w sposób ciekawy i maksymalnie krótki ,powiedzieć jaką markę reprezentujesz, abstrahując od tego, że zostaniesz wcześniej zapowiedziany przez prowadzącego galę. Następnie powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się w tym uczestniczyć i jakie wartości Twoje, także osobiste, wynikające z pasji i przekonań, przywiodły Cię na...

Leppera sposób na media, czyli opowieść Dariusza Bugalskiego, dziennikarza radiowej Trójki. Zapraszam na kolejny fragment mojej książki, która już jesienią w PWN

Osoby, które odbywają szkolenia medialne, chcą nauczyć się walki z dziennikarzem, a w zasadzie wygrywania w tej walce. Uważa Pan, że właśnie tego powinni się uczyć ludzie, chcący świadomie wykorzystywać media? „Wykorzystywać media” – ciekawe i prawdziwe, moim zdaniem. „Wykorzystywać” to często manipulować.  I to się...

Pełna moc Internetu

Brawo dla banku za PR-owy refleks i brawo dla Walkiewicza za decyzję i kolejny krok w przestrzeni biznesowej. Nic nie było o Walkiewiczu w prasie, nie donosił wcześniej o nim Forbes, ani żaden magazyn kolorowy, w powszechnej świadomości jego nazwisko nie istniało, a dziś...

Tym słowom już dziękujemy!

Czy można o innowacyjności w firmie mówić, używając najbardziej wyświechtanych słów? - Bardzo proszę by w tekście, który będziecie Państwo wysyłać mediom, na pierwszym planie zaznaczyć, że nasza oferta jest zawsze indywidualnie dopasowana do Klienta – mówi prezes spółki X. Drugi często dorzuca: - Uważam, że to co...

Sen na Wielki Tydzień

Mógł wylądować gdziekolwiek. W Australii, na Borneo, w Londynie, w Paryżu, na przedmieściach Berlina. Wylądował w Nikiszowcu, dzielnicy Katowic, o której prawie nikt nie słyszał w Polsce, a co dopiero w Europie czy na świecie. Ależ promocja dla miasta! Chciałoby się za Szymborską powiedzieć: Nic...

WONDERFUL OPOWIEŚĆ prof. Philipa Zimbardo

W Polsce to rzadkość, by sponsorzy danego wydarzenia byli także bohaterami pierwszoplanowymi, ale dla Profesora byli - i to w kontekście języka biznesu, jakiejś współpracy, kooperacji wydaje mi się zdumiewające. W Polsce takie sytuacje praktycznie się nie zdarzają, Jeśli ktoś ma o sponsorze powiedzieć, bo...

Janowicz wystąpienia medialne trenuje w szopie?

Nie do dziennikarzy mówisz! Mówisz do tych, którzy czytają artykuły i oglądają relacje z konferencji. Janowicz ewidentnie o tym zapomniał, a szkoda, bo w przypadku chociażby poszukiwań sponsora, który dla sportowca jest kluczowy, będzie to miało ogromne znaczenie: czy potrafi on media strategicznie wykorzystywać...

Cymes dla uprawiających squash’a

Rano zachęcałam Was do rozgrzewania głosów z Ptasim radiem mistrza. I jeszcze te ptaki, które za oknem nam wtórowały, idealnie! A teraz, kiedy nasz głos już wrócił z pracy, chciałoby się jeszcze mu dać impuls na resztę tygodnia. Dla wszystkich, którzy chcą zastąpić, przynajmniej dwa razy...

Szkolenie medialne w Intercity

Paradoksalnie takie wystąpienie kryzysowe, oprócz pewnej dawki emocji, nie powinno się różnić w podejściu do pojawiania się na wizji, od zwykłego wywiadu. Nawet w kryzysie to bycie w mediach jest po coś, a już na pewno nie po to, by dołożyć słowami. Proponuję zrobić pewną...