Na antenie „powiem szczerze”

Liczę wywiady, w których zaproszeni do studia eksperci, zaczynają odpowiedź na pytanie od: „Powiem szczerze, że”. Liczba lawinowo rośnie. Jakub Antoszewski, PR Manager z Millward Brawn opowiadał w TVN Biznes i Świat o wynikach badań, jakie przeprowadzili, a dotyczyły one wiedzy ekonomicznej Polaków. Dziennikarka zadała pytanie, a...

Chirurgiczna precyzja komunikacji

Nie ma żadnej wątpliwości, że Stypułkowski, prezes mBanku, w działaniu jest precyzyjny, doświadczony, ale dziwię się, że prezesi takich instytucji jak banki, pozwalają sobie na tak dalece nieprecyzyjną komunikację. W przypadku zarządzania własnym portfelem chcemy mieć pewność, że wybieramy ten bank, który zadba o to...

Czy potrafisz być łącznikiem?

W mojej rozmowie z Jackiem Żakowskim do książki „Medialne lwy dla rekinów biznesu” poruszaliśmy także wątek, który nie znalazł się ostatecznie w książce, ale o którym warto powiedzieć. W kontekście komunikacji biznesowej, którą się zajmuję jest to rzecz ważna. Otóż zdaniem Żakowskiego 90% materiałów, które...

Pierwsze video promujące książkę!

Jesteście ciekawi, co radzi rekinom biznesu Wiktor Legowicz, dziennikarz ekonomiczny radiowej Trójki? Warto zatem zobaczyć poniższy film -nawet jeśli jesteście nieco mniejszymi rybkami.  A jeśli chcecie Państwo poznać więcej porad profesjonalistów, koniecznie sprawdźcie co się wydarzy 3 listopada!   ...

Agencja nie(upoważniona) do komunikacji

Krótki komentarz do filmu. Znalazłam go wczoraj w sieci i zrobiło mi się przykro. Tak przykro po ludzku i tak przykro zawodowo. Jest to pokłosie, bardzo znanej z mediów, sprawy małej Lilki, urodzonej pół roku temu w Szpitalu Bonifratrów w Katowicach. Mała, urodzona w wyniku cesarskiego...

25. rocznica wolnej Polski to piękny PR dla prezesów

Mówiąc najprościej: powinieneś, w sposób ciekawy i maksymalnie krótki ,powiedzieć jaką markę reprezentujesz, abstrahując od tego, że zostaniesz wcześniej zapowiedziany przez prowadzącego galę. Następnie powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się w tym uczestniczyć i jakie wartości Twoje, także osobiste, wynikające z pasji i przekonań, przywiodły Cię na...

Leppera sposób na media, czyli opowieść Dariusza Bugalskiego, dziennikarza radiowej Trójki. Zapraszam na kolejny fragment mojej książki, która już jesienią w PWN

Osoby, które odbywają szkolenia medialne, chcą nauczyć się walki z dziennikarzem, a w zasadzie wygrywania w tej walce. Uważa Pan, że właśnie tego powinni się uczyć ludzie, chcący świadomie wykorzystywać media? „Wykorzystywać media” – ciekawe i prawdziwe, moim zdaniem. „Wykorzystywać” to często manipulować.  I to się...

Pełna moc Internetu

Brawo dla banku za PR-owy refleks i brawo dla Walkiewicza za decyzję i kolejny krok w przestrzeni biznesowej. Nic nie było o Walkiewiczu w prasie, nie donosił wcześniej o nim Forbes, ani żaden magazyn kolorowy, w powszechnej świadomości jego nazwisko nie istniało, a dziś...

Tym słowom już dziękujemy!

Czy można o innowacyjności w firmie mówić, używając najbardziej wyświechtanych słów? - Bardzo proszę by w tekście, który będziecie Państwo wysyłać mediom, na pierwszym planie zaznaczyć, że nasza oferta jest zawsze indywidualnie dopasowana do Klienta – mówi prezes spółki X. Drugi często dorzuca: - Uważam, że to co...

Sen na Wielki Tydzień

Mógł wylądować gdziekolwiek. W Australii, na Borneo, w Londynie, w Paryżu, na przedmieściach Berlina. Wylądował w Nikiszowcu, dzielnicy Katowic, o której prawie nikt nie słyszał w Polsce, a co dopiero w Europie czy na świecie. Ależ promocja dla miasta! Chciałoby się za Szymborską powiedzieć: Nic...

WONDERFUL OPOWIEŚĆ prof. Philipa Zimbardo

W Polsce to rzadkość, by sponsorzy danego wydarzenia byli także bohaterami pierwszoplanowymi, ale dla Profesora byli - i to w kontekście języka biznesu, jakiejś współpracy, kooperacji wydaje mi się zdumiewające. W Polsce takie sytuacje praktycznie się nie zdarzają, Jeśli ktoś ma o sponsorze powiedzieć, bo...

Janowicz wystąpienia medialne trenuje w szopie?

Nie do dziennikarzy mówisz! Mówisz do tych, którzy czytają artykuły i oglądają relacje z konferencji. Janowicz ewidentnie o tym zapomniał, a szkoda, bo w przypadku chociażby poszukiwań sponsora, który dla sportowca jest kluczowy, będzie to miało ogromne znaczenie: czy potrafi on media strategicznie wykorzystywać...

Cymes dla uprawiających squash’a

Rano zachęcałam Was do rozgrzewania głosów z Ptasim radiem mistrza. I jeszcze te ptaki, które za oknem nam wtórowały, idealnie! A teraz, kiedy nasz głos już wrócił z pracy, chciałoby się jeszcze mu dać impuls na resztę tygodnia. Dla wszystkich, którzy chcą zastąpić, przynajmniej dwa razy...

Szkolenie medialne w Intercity

Paradoksalnie takie wystąpienie kryzysowe, oprócz pewnej dawki emocji, nie powinno się różnić w podejściu do pojawiania się na wizji, od zwykłego wywiadu. Nawet w kryzysie to bycie w mediach jest po coś, a już na pewno nie po to, by dołożyć słowami. Proponuję zrobić pewną...

Wskazujący palec Putina strzelał wielokrotnie

Wyrzucam do kosza wszystkie dotychczasowe przykłady pokazujące na czym polega demonstracja osobowości i jak działa na media pewność, z jaką się komunikujemy z dziennikarzami. Ci na Kremlu wyglądali na zapadających w trans. Zrobiłam eksperyment . Wyłączyłam dźwięk (tylko nie wiem po co założyłam słuchawki:))...

Eko jest modne, więc media to łykną!

- Będziemy wspierać finansowo polskie lasy – mówi rzecznik prasowy do prezesa spółki, na spotkaniu, podczas którego mają stworzyć profil publiczny prezesa. - Ale mnie nie interesuje ten obszar. Od lat jestem zafascynowany współczesnym designem i jeśli miałbym wskazać obszar, który chciałbym wesprzeć, to młodych projektantów...

Specjalista IT o poezji rosyjskiej!

Jeżeli chcesz dotrzeć z opowieścią o swoim produkcie do jego odbiorców musisz wyrwać ten język, musisz mówić takim językiem, jakiego używają Ci, którzy będą go kupować. Ta potrzeba budowania prostych zdań, często oparta na opowiadaniu pewnych historii związanej z produktami. Jak myślisz dlaczego ludzie połykają...