Audyt komunikacji to diagnostyka wewnętrznych relacji w organizacji

W styczniowym wydaniu Strefy Biznesu dzielę się z Państwem kilkoma refleksjami na temat audytu komunikacyjnego. Drodzy liderzy biznesu, zastanówcie się nad tym, czy takiego audytu nie powinniście przeprowadzić także w swojej firmie? Początek roku? Warto wejść w nowe z zadaniami, które przybliżają do realizacji celu. Audyt z pewnością na to pozwala.

Audyt to diagnostyka relacji, która pozwala dobrać takie działania, by organizacja miała miarowy oddech. Często jest motorem do rozwoju, wzrostu sprzedaży, a nierzadko uatrakcyjnienia firmy jako pracodawcy, bo pozwala także zbadać efektywność kultury organizacyjnej oraz jakości jej komunikacji w zespole.

IMG_1803
Kiedy wspólnie z konsultantami KOBOLD. spotykam się z pracownikami danej firmy, często komunikujemy, że ważne jest dla nas zbadanie ich wzajemnego zrozumienia. Interesują nas relacje, sposób przekazywania sobie informacji oraz poziom zrozumienia zadań zgodnych ze strategią. Na tej podstawie składamy raport rekomendujący, wskazujący rozwiązania na temat tego, co powinni robić, aby lepiej się zrozumieć, jak lepiej się komunikować na co dzień. To zrozumienie celu nadrzędnego spółki i poszczególnych zadań bardzo często przekłada się na inne obszary w firmie, a w konsekwencji na wynik finansowy. To ostatnie jest możliwe po zbadaniu, czy przekaz firmy trafia do tych, do których powinien trafić, czyli indywidualnej mapy interesariuszy spółki. Taka mapa także podlega analizie w czasie audytu. Ale i nierzadko jest tworzona, ponieważ spółki częstokroć takiej nie posiadają.

Oczywiście wszystko zaczyna się od zarządu i umiejętnego komunikowania przez liderów strategii biznesowej.

Jeśli chcecie Państwo wiedzieć więcej, zapraszam do artykułu:

https://dziennikzachodni.pl/audyt-w-twojej-firmie-droga-do-wyzszych-zyskow/ar/13777709?fbclid=IwAR0mi1xIxhQlLThmlr5utIDV8SvDwq5rce1fv7MAdFcnFi5PBziqX9LNkbA

No Comments

Post a Comment