Kongres Kobiet na Podkarpaciu już 17 października. Opowiem na nim jak świadomie wykorzystywać media w biznesie oraz o kulisach moich medialnych szkoleń

Nie brałam nigdy udziału w niczym co "babskie", bo w pracy nie czuję, żebym miała płeć, więc wszelkie wydarzenia inicjowane przez feministki są raczej poza moją listą zainteresowań. Ale wydarzyło się coś, co mnie przekonało do pewnej opowieści, z którą zresztą wystąpię 17 pażdziernika w...

Szkolenie medialne cz. 9: O czym prezes pamiętać powinien rozmawiając z prasą ekonomiczną?

Wprawdzie poniższe prawidła powstały podczas ostatniego przygotowania prezesa spółki z sektora FMCG i dotyczyły wywiadu prasowego, pomyślałam, że warto byście Państwo mogli z nich skorzystać. Warto krok po kroku przejść poniższe punkty i zrobić sobie autotrening. Jeżeli utkniecie przy którymś z nich i będziecie potrzebować...

Literat dla Mercedesa

Ojej! Stała się niedawno rzecz straszna. Jeden z pisarzy przyznał, że kocha samochody, dlatego stał się ambasadorem marki Mercedes. Szczepan Twardoch, bo o nim mowa, autor bestsellerowej Morfiny, przekazał tę informację przez Facebooka. No i staje się na naszych oczach pewna obyczajowa rewolucja, która pokazuje także...

Głos z Wieży Eiffla

Konstrukcje, funkcje i narzędzia  - to rewolucja w komunikacji międzyludzkiej. Za chwilę każde słowo będzie jak cząstka żelaza z Wieży Eiffla. Komunikacja się zautomatyzowała, sprofilowała, zogniskowała i zawiązała w grupy. Poddajemy ją klikalności i to klikalność decyduje o tym, czy ktoś nas usłyszy czy nie. Ludzie...

Szkolenie medialne cz.7: Wojna na InToNaCjĘ, czyli trochę o wyborach prezydenckich, ale więcej o kompozycji wypowiedzi

Gdybym miała doradzić prezydentowi Komorowskiemu w kampanii, namówiłabym go, by wszedł na scenę filharmonii i przekrzyczał wszystkie grające tam instrumenty. Na początek oczywiście. Jakość komunikacji, jej barwa, częstotliwość dźwięków może być różna i zawsze zależy od adresata komunikatu – narzędzia są bardzo indywidualne i zależne od...

Humanistyka w biznesie. Produkty bez idei giną.

Biznes potrzebuje humanistów. Potrzebuje różnych umysłów, podobnie jak zespół potrzebuje ludzi o różnych kompetencjach. Wraca do mnie ostatnio jak mantra pewien cytat z mojego ulubionego zbioru esejów Zbigniewa Herberta „Barbarzyńca w ogrodzie”. Herbert zastanawia się jak opisać smak wina. No właśnie, jak? Wszystko co zostaje wytworzone,...

„Medialne lwy…” otrzymały tytuł: „Książka dla trenera”

Tytuł przyznało Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu na Warszawskich Targach Książki. A wszystko dzięki  głosowaniu czytelników. Odbierając w piątek nagrodę na Stadionie Narodowym powiedziałam, że jestem zaskoczona i szczęśliwa, bo wokół książki naprawdę udało się zbudować niemałą społeczność i to ona wybrała tę książkę spośród 14 innych...

Z dziećmi w drodze do PANAMY

Pamiętacie tytułowych bohaterów „Panamy” Janoscha? Tygrys i Miś pytają napotkaną wronę o drogę. A ona im odpowiada: - O jaką drogę? Na świecie są przecież setki i tysiące dróg. A zabawni bohaterowie na to: -Chodzi nam o drogę do kraju naszych marzeń. No właśnie, zupełnie nie wiem dlaczego wrona zapytała...

Kiedy byłam małą dziewczynką…

Kiedy byłam małą dziewczynką moja mama bardzo pilnowała, abym zawsze była aktywna i w centrum uwagi. Słyszałam często, że mam mieć zawsze rękę w górze. Na jednej z lekcji religii, a były to jeszcze czasy, kiedy trzeba było przychodzić z rodzicami, bo spotkania  odbywały się...

Start Instytutu Komunikacji Medialnej

Wczoraj oficjalnie uruchomiłam Instytut Komunikacji Medialnej. Jego unikalną ofertę możecie Państwo śledzić na www.ikm.com.pl.     Od czasu wydania „Medialnych lwów dla rekinów biznesu” (wyd. PWN Warszawa 2014) rozmawiałam z czytelnikami z różnych środowisk. Oczywiście byli to przede wszystkim ludzie, którzy występują publicznie, szukający w książce inspirujących porad...

Szkolenie medialne część 2: O technicznych aspektach wywiadu telewizyjnego.

Kamera w firmie naprawdę się przydaje. Czy zdarza się Państwu rejestrować ważne wydarzenia? Wystąpienia? Jeśli nie, to powinniście zacząć, bo to doskonały trening. Dzisiaj kolejna cześć szkoleniowa, tym razem dotycząca wystąpień wywiadu telewizyjnego. Całość tego poradnika znajdziecie Państwo w książce „Medialne lwy dla rekinów biznesu”, tymczasem...

Spójność i wartości lidera w wywiadzie prasowym – Henryka Bochniarz w Wielkim Formacie

Czy widział Pan członków Lewiatana palących na ulicy opony? – zapytała Henryka Bochniarz redaktora Gazety Wyborczej, kiedy ten zarzucił jej, że reprezentuje narzekające środowisko ludzi biznesu. A wy widzieliście? Retoryka…:) Dziś w cyklu 7 Dni w Oceanarium, czyli cotygodniowy komentarz eksperta ds. wizerunku w mediach, na temat bieżących...

Czy rząd potrafi zakomunikować ludziom, dlaczego kopalnie trzeba restrukturyzować?

Zamiast odpowiedzi na to pytanie, społeczeństwo dostało historię o klaunach w cyrku, gówniarzerii i pajacach. Po wczorajszym wieczorze i zerwanych negocjacjach górników z rządem, takie treści pozostały w głowach milionów Polaków. Kopalnie trzeba restrukturyzować, bo są nierentowne, co źle wpływa na polską gospodarkę. Jak się tłumaczy...

Szkolenia medialne pomagają rosnąć

Wczoraj Jacek Żakowski opowiadał mi piękną historię o swoim psie. Ale zanim o niej Państwu opowiem, napiszę, dlaczego chcę byście ją Państwo poznali. Rozmawialiśmy o ludziach, którzy dużo osiągnęli, a nie potrafią o tym opowiadać, bo publiczność jaką mają przed sobą, odbiera im pewność siebie. Kurczą...

Ekonomika wypowiedzi

O ekonomice wypowiadania się w mediach, a także podczas wystąpień publicznych pisałam już nieraz, bo jest to dzisiaj bardzo ważny element wypowiadania się. Mówiąc krótko i konkretnie - szybciej zapadasz w pamięć. Skondensowany przekaz pozwala uchwycić sedno, zatrzymać uwagę i pociągnąć za sobą publiczność. O...