fbpx

Czy rząd potrafi zakomunikować ludziom, dlaczego kopalnie trzeba restrukturyzować?

Zamiast odpowiedzi na to pytanie, społeczeństwo dostało historię o klaunach w cyrku, gówniarzerii i pajacach. Po wczorajszym wieczorze i zerwanych negocjacjach górników z rządem, takie treści pozostały w głowach milionów Polaków. Kopalnie trzeba restrukturyzować, bo są nierentowne, co źle wpływa na polską gospodarkę. Jak się tłumaczy...

Szkolenia medialne pomagają rosnąć

Wczoraj Jacek Żakowski opowiadał mi piękną historię o swoim psie. Ale zanim o niej Państwu opowiem, napiszę, dlaczego chcę byście ją Państwo poznali. Rozmawialiśmy o ludziach, którzy dużo osiągnęli, a nie potrafią o tym opowiadać, bo publiczność jaką mają przed sobą, odbiera im pewność siebie. Kurczą...

Ekonomika wypowiedzi

O ekonomice wypowiadania się w mediach, a także podczas wystąpień publicznych pisałam już nieraz, bo jest to dzisiaj bardzo ważny element wypowiadania się. Mówiąc krótko i konkretnie - szybciej zapadasz w pamięć. Skondensowany przekaz pozwala uchwycić sedno, zatrzymać uwagę i pociągnąć za sobą publiczność. O...

Dla wszystkich, ale nie dla każdego

- To oczywiste, że jeżeli ma się sukces, będąc osobą publiczną, choćby w znaczeniu bywania na salonach, w kręgach biznesowych, to w naturalny sposób człowiek dojrzewa, żeby zakomunikować coś o sobie. Kiedyś  w tym celu malowano sobie portrety. To jest naturalna potrzeba utrwalenia siebie, nadania...

Compliance z firmowym story

Uważam, że język biznesowy powinien mieć funkcję estetyczną. Owszem, ta funkcja estetyczna – mówiąc przewrotnie - powinna przejawiać się w prostocie języka, a środki wyrazu w wiedzy. O języku przedsiębiorców rozmawiam w książce sporo z Markiem Tejchmanem, dziennikarzem byłej stacji TVN CNBC, teraz pasma TVN Biznes...

To będzie rozdział dla naprawdę odważnych

Zaproszenie Anny Sekudewicz do udziału w „Medialnych lwach dla rekinów biznesu", było dla mnie wyjątkowo ważne. Byłam bardzo ciekawa jak ktoś, kto od lat w sposób mistrzowski robi reportaże z ludźmi, którzy powiedzmy wprost – nie mają przygotowania do występowania w mediach. A jeśli je...

Ch. d. i kamieni kupa w CV – Grendowicz zabrał głos

Mariusz Grendowicz - ekspert ekonomii i niewątpliwy rekin biznesu. Mimowolnie stał się bohaterem drugiego planu słynnych nagrań podsłuchanej rozmowy ministra Sienkiewicza z Sikorskim. Zarządzana przez niego spółka została zmieszana z błotem, a niedługo później prezes Polskich Inwestycji Rozwojowych pożegnał się z posadą. W tym tygodniu...

[Film] Ludzie biznesu chętnie wchodzą w rolę ekspertów  i zapominają o tym, że są ludźmi

Komunikacja to nie tylko manipulacja, triki i chwyty retoryczne – mówi Dariusz Bugalski, popularny dziennikarz radiowej Trójki. Komunikacja to porozumienie. Dlatego jego zdaniem "Medialne lwy dla rekinów biznesu" powinni przeczytać wszyscy, ponieważ komunikacja  jest podstawową ludzką kompetencją. I to nie tylko w sensie użytkowym -...

Nowa płeć rządu i piwo Ciechan – jak mówić o swoich poglądach?

Czy jako prezes spółki, możesz pozwolić sobie na to, by w sposób bezpardonowy prezentować swój światopogląd? Dzisiaj dwa kejsy, które są odpowiedzią na to, co przyniosły newsy z ostatniego tygodnia. Boks podobno szkodzi i to jest niepodważalny dowód na to! Wiem, że to już niemożliwe, ale życzę ci Dariuszu mamusi z fujarką zamiast piersi,...

Profil publiczny z opieką medialną

Profil publiczny, ekspercki, o którym tutaj rozmawiamy (każdy bowiem wpis traktuję jako rozmowę z Państwem), powinien mieć zapewnioną opiekę mediów. Idealnie jest stworzyć taki projekt, do którego media dołączają z intencją informowania o nim. Żeby tak było, musimy stworzyć taką wartość, która w poczuciu tych...

Bogusław Chrabota, naczelny dziennika Rzeczpospolita – w czwartym już – filmie promocyjnym mojej książki

Udostępniam Państwu kolejny film promocyjny mojej książki „Medialne lwy dla rekinów biznesu”. Zobaczycie na nim Bogusława Chrabotę, redaktora naczelnego dziennika Rzeczpospolita. Tu powstawał jeden z rozdziałów książki, poświęcony współczesnemu kanonowi wypowiadania się. Czy biznes powinien mieć ten kanon opanowany? I jak to zrobić, by wspierać...

Po urlopie język zwalnia na antenie

Autoironia na antenie? Ale tylko po urlopie, bo wtedy - jak mówią fachowcy – można pozwolić sobie na więcej. Choć precyzyjniej w tym przypadku należy powiedzieć - na mniej. To oczywiście z przymrużeniem oka. Bycie rzecznikiem firmy wymaga często przewrotności i flirtu z odbiorcą. Oglądałam w...

Bo oni nie lajkują

[Po wywiadzie w telewizji]. Co się zmieniło w Twojej komunikacji na co dzień? Takie pytania zadaję moim Klientom, kiedy już lampy gasną. Człowiek wsiada do samochodu i wraca do życia. To wraca do życia rozumiem jako powrót do naturalnego otoczenia, codziennej narracji. Dla menedżera jest...

Solorz-Żak zakodowany filantrop

TY, człowiek biznesu - kreując swój wizerunek, niezależnie od tego, jakie pytania zadaje dziennikarz i jak dalece narzucają one kierunek rozmowy, PAMIĘTAJ jaki komunikat chcesz wysłać w świat. Powiem więcej: trzymaj się tego - nawet wtedy, kiedy rozmowa przypomina prawdziwe trzęsienie ziemi. To trzęsienie ziemi...

Jak wykorzystywać w biznesie media regionalne? Do przeczytania książki zaprasza Dorota Niećko, szefowa oddziału Śląsk DZ Zachodniego

Czy Twój biznes ma duże znaczenie dla danego regionu? Czy jako prezes spółki dbasz o relacje w regionie czy mieście, w którym działasz? Czy wiesz jak to przełożyć na ilość i wartość kontraktów? Czy potrafisz do tego wykorzystać media regionalne i społecznościowe? Odpowiedzi na te...

Profil publiczny przedsiębiorcy w regionie

Zaczęło się od przekonania, że powinnyśmy z jednej strony pokazać, jak to wygląda z punktu widzenia prezesa spółki, dla którego mieszkańcy danego regionu są kluczowymi Klientami, i którego inwestycje adresowane są do mieszkańców miast.  A z drugiej strony jak istotne w związku z tym, są...

Wartości prezesa Klesyka

Kiedy przysłuchuje się wywiadom prezesów różnych instytucji finansowych, którzy są zapraszani do telewizji jako sponsorzy wydarzeń, zazwyczaj słyszymy zgrabnie bądź mniej zgrabnie przemycaną informację o produktach. Daje to komunikat mniej więcej taki: zasponsorowaliśmy tę inicjatywę, bo chcemy mieć przestrzeń do pokazania naszej oferty. A Klienci...