O profilu publicznym na Europejskim Forum Nowych Idei w Sopocie

O samoakceptacji, umiejętności zakomunikowania tego światu, czyli szczerym budowaniu personalnej marki rozmawialiśmy na Europejskim Forum Nowych Idei 2016 w Sopocie. Miałam przyjemność prowadzić panel poświęcony mojej książce „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego”. Podczas rozmowy z bohaterkami książki – Ireną Eris i Henryką Bochniarz – doszliśmy do ważnej prawdy: Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś, bądź sobą i znajdź sposób na pokazanie siebie światu, ale pamiętaj, że świat chce Ciebie prawdziwego, niezmyślonego. Chce Ciebie. Zapraszam Państwa na relację ze spotkania.

Naprawdę trudno jest uwierzyć ludziom, że to jak wybrzmiewa ich przekaz publiczny, zależy w dużej mierze od wartości i świadomości tego, co chcemy powiedzieć i jak bardzo jest to dla nas ważne. Prawdziwe. Szczere. Ważne jest to, jaki mamy komunikat i za pomocą jakich narzędzi go wypowiemy, ale jeśli nie będzie on szczery, jeśli nie będzie miał silnych podstaw, opartych na naszych wartościach – nie trafi do nikogo. Tylko prawda buduje siłę przekazu.
Nie zmyślaj siebie, zrozum, że Twoja prawdziwa natura ciekawi ludzi, a nie jej kreacja. Poznawaj siebie. Przyglądaj się swojej „płetwie” i temu jak odbierają ją inni. Sprawdź też czy generuje ona takie profity, jakich oczekujesz, jakie są Ci potrzebne do twoich przedsięwzięć.
Mając głos – możesz go także wykorzystać – w imię słusznych celów, służąc światu. Bo jak mówiła w Sopocie Kora, na jednym z paneli zatytułowanych w formie pytania: Czy zwierzęta są lepsi niż ludzie?”, żyjemy po to, by służyć światu. Niech zatem nasz profil służy światu i pomnażaniu jego wartości, a nie jak myślą inni – budowaniu ego.

No Comments

Post a Comment