Reputacja lidera, kilka słów wstępu do leadership brand

Już w środę spotkam się z ponad 30-osobową grupą liderów. W ramach programu Personal Leadership Academy (ICAN Institute, polski wydawca Harvard Business Review), który to program jest jednym z najbardziej unikalnych obecnie programów, edukujących CEO z umiejętności miękkich w przywództwie, znajduje się także sesja poświęcona marce osobistej i zarządzaniu reputacją.

poprawka_1

Dzisiaj przedsmak…

90% liderów biznesu, dla których pracuję, nie ma świadomego przekazu o sobie do rynku. Zaledwie 1% z nich uważa, że strategia biznesowa powinna iść w parze ze strategią komunikacji ich personalnej marki.
Każdy menedżer, który doświadcza pierwszych efektów wypracowanej marki mówi o bezpośrednim jej przełożeniu na ilość i jakość projektów zawodowych, mówiąc wprost o wzroście dochodów. Z badań Institute of Leadership and Management, jednego z największych europejskich stowarzyszeń menedżerów, wynika, że pracownicy potrzebują przywódców – wizjonerów, którzy potrafią motywować i inspirować swoich współpracowników, ludzi obdarzonych inteligencją emocjonalną , łatwo zdobywających zaufanie , naturalnych przywódców o wysoko rozwiniętych umiejętnościach komunikacyjnych. Z badań brytyjskiej Work Fundation, przeprowadzonych wśród menedżerów, wynika, że najwybitniejsi przywódcy łączą dążenie do osiągania  jak najlepszych wyników  z obsesyjną niemal dbałością o relacje z ludźmi.

Aby móc tworzyć markę osobistą i ją skutecznie komunikować, trzeba najpierw dobrze zrozumieć samego siebie. Towarzyszyłam wielu liderom w tworzeniu ich marki: prezesom dużych i małych firm, liderom z dobrą opinią i prezesom pozbawionym dobrej reputacji, menedżerom, którzy potrzebowali budować markę i zaufanie ludzi, by realizować trudne projekty w organizacjach, ale też liderom, którzy kierowali dużymi instytucjami kultury o znaczeniu ogólnokrajowym i międzynarodowym.

Wiem jedno: każdy człowiek jest inny, ma inne cele, inne atuty i słabości, dlatego nie ma jednego, gotowego schematu tworzenia marki osobistej. Najważniejsze w strategii marki jest poznanie samego siebie, reszta to tylko dobór narzędzi, dlatego pamiętaj – to, że każdy ma Facebooka, nie znaczy, że powinieneś go mieć także TY.

Jedno jest pewne: brak marek osobistych w organizacjach osłabia wyniki i wizerunek tych organizacji.
A ty jaką markę budujesz?

No Comments

Post a Comment