Szkolenie medialne cz. 9: O czym prezes pamiętać powinien rozmawiając z prasą ekonomiczną?

Wprawdzie poniższe prawidła powstały podczas ostatniego przygotowania prezesa spółki z sektora FMCG i dotyczyły wywiadu prasowego, pomyślałam, że warto byście Państwo mogli z nich skorzystać. Warto krok po kroku przejść poniższe punkty i zrobić sobie autotrening. Jeżeli utkniecie przy którymś z nich i będziecie potrzebować inspiracji, zapraszam do kontaktu: a.slifirska@kobold.pl.

To, o czym prezes powiedział mi na początku spotkania, wymagało korekty, ponieważ chciał pokazać dziennikarzowi gąszcz liczb i zestawień, pokazujących wzrost spółki. Liczby owszem są ważne, zwłaszcza dla czytelników mediów gospodarczych, ale do nich przejdziemy później. Przyjrzyj się poniższym punktom i odpowiedz na kilka ważnych pytań najpierw sobie, a dopiero później rozmówcy, który będzie upubliczniał wnioski z rozmowy z Tobą.

Bądź w miejscu, które lubisz…w którym czujesz się dobrze.

gabinet

 

  1. Pomyśl… . Odłączając się od bieżących tematów i spotkań. Nie chodzi o to byś marzył, sęk w tym byś potrafił obiektywnie, bardziej globalnie ocenić w jakim momencie znajduje się spółka i co ważnego wydarzyło się od ostatniego spotkania z dziennikarzami. Spróbuj spojrzeć na firmę z lotu ptaka i opisać co widzisz.
  2. Kiedy już nakreślisz sobie w głowie tę perspektywę, zastanów się co tak naprawdę chcesz, by napisano o Twojej spółce? Który z elementów tego pejzażu powinien być na pierwszym planie, a które na drugim jako uzupełnienie.
  3. Kiedy już będziesz miał pełen obraz, zastanów się co w tym obrazie jest elementem najsłabszym, takim który wymaga jeszcze wielu prac i koncentracji, a następnie przygotuj ramowy plan naprawy tej części biznesu. Ale zaraz, zaraz – odezwie się niejeden czytający, przecież to jest wywiad, a nie plan naprawczy spółki. I tu się grubo mylisz czytelniku, bo właśnie rozmowy z mediami mają często to do siebie, że jak nic innego obnażają słabości – i wygrywa w takich rozmowa ten prezes, który potrafi o tych słabościach mówić.
  4. Naucz się operować kontrastem: jeżeli dany segment firmy jest słaby, to przyznaj, że wymaga on naprawy, ale pamiętaj by powiedzieć o tym, który jest najmocniejszy: zastosowany kontrast sprawi, że będziesz obiektywny, a jednocześnie pokażesz jakie masz asy w rękawie.
  5. I kiedy już odhaczysz powyższe punkty, przejdź do liczb i zestawień, które przygotowałeś, ale dopiero na koniec. Odpowiedz: która z liczb na tym zestawieniu symbolizuje obraz, który na początku wydał ci się pierwszoplanowy.

    Czy już wiesz?

 

No Comments

Post a Comment