fbpx

Szkolenie medialne część 2: O technicznych aspektach wywiadu telewizyjnego.

Kamera w firmie naprawdę się przydaje. Czy zdarza się Państwu rejestrować ważne wydarzenia? Wystąpienia? Jeśli nie, to powinniście zacząć, bo to doskonały trening.
Dzisiaj kolejna cześć szkoleniowa, tym razem dotycząca wystąpień wywiadu telewizyjnego. Całość tego poradnika znajdziecie Państwo w książce „Medialne lwy dla rekinów biznesu”, tymczasem dzisiaj słów kilka o tym, o co często pytacie Państwo na szkoleniach, czyli o tym jak przygotować biuro do wizyty mediów. Ale na początek zawsze pytania najważniejsze!

Krok 1: Odpowiedz sobie na pytania:
1. Dlaczego chcę być w mediach?
2. Jaki wizerunek swojej osoby chcę stworzyć w mediach?
3. Jaki, dzięki mojej obecności w mediach, ma mieć wizerunek moja firma?
Krok 2: Wyciągamy kamerę i rejestrujemy:
1. Korzystając z pomocy trenera bądź bliskich współpracowników, nagraj wywiad dotyczący wybranego wydarzenia w życiu firmy.
2. Nagrany wywiad obejrzyj kilka razy, pokaż go kilku osobom i zbierz opinię.
3. Wyodrębnij swoje mocne strony i uczyń z nich główne narzędzia komunikacji.
4. Wyodrębnij słabe strony i rozpocznij nad nimi pracę.

 

tejchman 2

KROK 3: Stwórz swój profil ekspercki:
1. W oparciu o swoje doświadczenia zawodowe wypisz w kilku punktach tematy, w których mógłbyś być zaproszony jako ekspert do programu.
2. Przygotowany public profile wyślij dziennikarzom.
KROK 4: Kiedy dziennikarz zapowie się na nagranie w naszej firmie:
1. Zapytaj dziennikarza jakiego miejsca będzie potrzebować do nagrania i stwórz taką przestrzeń.
2. Określ ile czasu będzie potrzebowała ekipa telewizyjna na wizytę w twojej firmie.
3. Przygotuj się do rozmowy, ćwicząc skondensowane odpowiedzi, pamiętaj, że z nich na wizji zazwyczaj znajdzie się parę sekund, im krótszych i bardziej charakterystycznych odpowiedzi udzielisz, tym lepszy efekt promocyjny dla swojej marki osiągniesz.
KROK 5: Bycie w mediach to też zarabianie, pamiętaj,  że na antenie też sprzedajesz, tyle, że innymi technikami:
1. W mediach jesteś po to, by budować przewagę nad konkurentami w branży.
2. Twój medialny profil ma bezpośrednie przełożenie na notowania twojej spółki.
3. Będąc ekspertem medialnym łatwiej nawiązujesz kontakty.
4. Bycie w mediach daje lepsze przygotowanie do zmiany zawodowej, kiedy przestajesz być prezesem jednej spółki, łatwiej o przejście do drugiej.

 

 

No Comments

Post a Comment