Uważność profilu publicznego – bądź turkusowy, porzuć ego!

Dużo się dzisiaj mówi o uważności, a to dlatego, że ludzie jej potrzebują. Walczymy z czasem, z zadaniami, projektami, co gorsze walczymy z ego. Stworzyliśmy grupę. Specjaliści od uważności, psychologowie biznesu, dziennikarze, specjaliści CSR , trenerzy wystąpień publicznych. Spotkaliśmy się w radiowej Trójce. Zaprosił nas Darek Bugalski, mag słowa tworzący audycję Trójka pod Księżycem.

P1360177

Rozmawialiśmy. Jarek Chybicki, doświadczony psycholog biznesu zarażał nas m.in. książką Frederic’a Laloux „Pracować inaczej”. To nowa pozycja Studia Emka, w której opisywane są organizacje turkusowe, czyli takie, które pozbawione są hierarchii  i wbrew pozorom podejście społeczne wypiera kapitalistyczne. Jak pokazuje Francuz, który przebadał około 15 takich firm- ich tempo wzrostu jest niebywałe. Ma  to także ogromne uzasadnienie w uważnym życiu. Czy potrafimy dzisiaj żyć uważnie, uważnie w stosunku do siebie i innych? Także w pracy? Trudne prawda? Mieliśmy/mamy poczucie, że tworzymy coś unikalnego, wyjątkowego. Montujemy zespół fachowców, którzy będą dawać ludziom uważność. Oczywiście każdy ze swojego zawodowego podwórka.

P1360207

To był bardzo wyjątkowy 11 listopada. Radio przyjemnie wyludnione. Skłoniło mnie to do wielu refleksji na temat uważności w komunikacji – mojego obszaru zawodowego. Czy komunikowanie marki osobistej wymaga uważności – pytam? Nasz projekt dopiero się zaczyna, a ja będę Państwu na bieżąco relacjonować jego rozwój. Dzisiaj opowiem krótko o pierwszych refleksjach.

P1360231

Czym jest uważność w komunikowaniu marki osobistej? Jest fundamentem. Dlaczego? Ponieważ odpowiada na pytanie: kim jestem. Pisałam już o tym tutaj, ale będę do tego tematu wracać. Bez uważności nie ma tożsamości, a bez tożsamości trudno mówić o osobistej marce, bo co taka wątpliwa marka mogłaby komunikować, prawda?

P1360201

 

Za ten piękny reportaż zdjęciowy dziękujemy Zuzie Horeczy.

 

No Comments

Post a Comment