W mleku Jana Vermeera – warsztaty medialne dla Fundacji Liderek Biznesu

Mleko z obrazu Vermeera, które mleczarka przelewa spokojnie z glinianego dzbana do stojącego na stole naczynia zachwyca każdego, kto ogląda ten obraz w galerii. Niby nic się na nim szczególnego nie dzieje, niby nic, ale światło, którym operuje malarz jest urzekające. Takie światło powinien mieć każdy kto występuje publicznie. A już na pewno takie „mleko”…

EY_151119_147_PL

Mleko z obrazu Holendra to idealna metafora przekazu publicznego, umiejętności tworzenia komunikatu o sobie do rynku. M.in. o tym opowiadałam kobietom sukcesu podczas warsztatów medialnych, które odbyły się w warszawskiej galerii sztuki – MiTo. Organizatorami spotkania byli: wydawnictwo PWN i Fundacja Liderek Biznesu. Spotkanie pięknie zapowiedziały: Dorota Siudowska-Mieszkowska (wydawca „Medialnych lwów dla rekinów biznesy” -Warszawa 2014, a także mojej drugiej książki, która w księgarniach pojawi się już w styczniu 2016 roku pt.: „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego” – Warszawa, 2016) i Katarzyna Twarowska, prezes fundacji.

EY_151119_238_PL
Fundacja Liderek Biznesu, z którą mam przyjemność współpracować została założona przez Iwonę Kozerę, Lidera Działu Doradztwa Biznesowego EY w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, a jej prezesem jest Katarzyna Twarowska, dyrektorka Działu Audytu w EY, Lidera Rynku Nieruchomości na kraje Centralnej i Południowo-Wschodniej Europy. Przekaz do rynku oraz jakość komunikatu biznesowego to jeden z obszarów edukacyjnych fundacji, która wspiera kobiety sukcesu w zdobywaniu coraz lepszych umiejętności i kompetencji biznesowych, m.in. w procesach mentorskich.

EY_151119_077_PL

Podczas spotkania rozmawiałyśmy o wielu aspektach wystąpień publicznych i medialnych. Zatrzymałyśmy się także na temacie różnic, jakie zauważalne są w  wywiadach z kobietami sukcesu i jak bardzo odbiegają one od przekazów, które łatwiej jest komunikować prezesom spółek. Mówiłyśmy na czym polega ta różnica i jak kobieta biznesu powinna przygotowywać się do medialnych rozmów, zgodnych z jej komunikatem, a także jakie trzeba mieć umiejętności i co wiedzieć o mediach, by móc udzielać świadomego wywiadu.

EY_151119_169_PL

Zbliżenie się do świata sztuki to wstęp do premiery „Rekinów biznesu w mediach…”. Już za tydzień opublikuję dla Państwa pierwszą fotorelację z kulis powstawania książki. „Rekiny biznesu…” nie będą już pozycją poradnikową, choć i takie elementy w tej książce Państwo odnajdziecie. Cała książka utkana jest przede wszystkim z kulturowych kontekstów, które budują nastrój książki i jej główny przekaz.

EY_151119_290_PL

EY_151119_444_PL

EY_151119_005_PL

EY_151119_409_PL

Foto: Piotr Litwic.

No Comments

Post a Comment