25. rocznica wolnej Polski to piękny PR dla prezesów
Wyobraź sobie, że Twoja marka jest sponsorem głównym bardzo ważnego, ogólnonarodowego plebiscytu, w ramach którego ludzie z całego kraju wybierają najbardziej zasłużonych rodaków w różnych kategoriach. Dla kilku znanych marek i instytucji, takie wydarzenie miało miejsce podczas gali Ludzie Wolności.
MATEUSZ MORAWIECKI, PREZES ZARZĄDU BANKU ZACHODNIEGO WBK
Prezesi, których firmy były partnerem wydarzenia, mieli 4 minuty by zaprezentować siebie i firmę, wręczając jednocześnie nagrodę osobistości, wybranej przez widzów TVN i czytelników Gazety Wyborczej. Od czasu, kiedy dana marka zadecydowała o roli sponsora w tym wydarzeniu, do czasu kiedy prezes pojawił się na scenie, minęło kilka dobrych miesięcy. Czy czas jaki mieli, działy komunikacji korporacyjnej wykorzystały do maksimum, by przygotować prezesów do swoich ról?
Nie będę opiniowała tych występów, chyba że na specjalne życzenie, ale nakreślę rzeczy, z których mam nadzieję tuzy biznesu skorzystają na przyszłość, a przynajmniej zerkną na to działy PR i komunikacji korporacyjnej, których zadaniem było przygotować te wystąpienia od A do Z i wpisać w nie cele biznesowe organizacji.
Prezesie co jest dla Ciebie najważniejsze? Wykorzystać do maksimum uwagę milionowej publiczności, podczas wręczania nagrody jednemu z laureatów i zaprezentować w kilku minutach przekaz główny, jaki chcesz przedstawić jako sponsor wydarzenia oraz Ty jako ekspert i lider w branży. Wychodzisz na scenę i oprócz powitania wszystkich najważniejszych zgromadzonych w sali, z prezydentem na czele, musisz w maksymalnie krótkim czasie przedstawić esencję treści, z myślą o korzyściach dla swojej organizacji.
ANDRZEJ KLESYK, PREZES PZU
Przekaz powinien odnosić się do trzech obszarów:
1. Roli Twojej organizacji w tym wydarzeniu (dlaczego Twoja marka sponsoruje to wydarzenie, dlaczego jest to ważne w obecnym momencie rozwoju biznesu).
2. Ekspozycji działalności Twojej organizacji i wpisanie w nią wartości, wynikających z wydarzenia przez Ciebie sponsorowanego (jakie marka ma wartości i jak to odczuwają Twoi Klienci, co im to zapewnia).
3. Wyeksponowania Ciebie jako lidera, któremu bliskie są wartości związane z wydarzeniem (kim jesteś, co Cię interesuje i jaki to ma wpływ na rozwój Twojej marki, a także decyzji o sponsoringu).
Mówiąc najprościej: powinieneś, w sposób ciekawy i maksymalnie krótki, powiedzieć jaką markę reprezentujesz, abstrahując od tego, że zostaniesz wcześniej zapowiedziany przez prowadzącego galę. Następnie powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się w tym uczestniczyć i jakie wartości Twoje, także osobiste, wynikające z pasji i przekonań, przywiodły Cię na tę scenę.
Realizacja tych 3 elementów spowoduje, że strzał będzie celny. Dlaczego? Prześledźmy:
Realizacja pierwszego: uświadomi publiczności jak ważny jest dla nich Twój produkt.
Realizacja drugiego: utwierdzi oglądających w przekonaniu, że kupując Twoje produkty stają się częścią społeczności wyznającej wskazane wartości , następnie pozwoli się zidentyfikować z organizacją i uwierzyć w wartość korzystania z Twoich produktów/usług.
Realizacja trzeciego: umocni Twój profil publiczny jako osoby świetnie zarządzającej i wykraczającej w swoich działaniach poza sferę sprzedaży. Ten punkt jest kluczową rekomendacją Ciebie, Twojego myślenia – mediom, które w tym momencie zadecydują o dalszej współpracy z Tobą jako ekspertem, i dobrym mówcą, który potrafi trafić w sedno w prostych słowach.
Tyle. Więcej i obszerniej w mojej książce, która ukaże się jesienią w PWN.
Czy prezesi zrealizowali założenia i jak to zrobili? Obejrzyjcie sami: www.ludziewolnosci.pl.
No Comments