fbpx

Bo oni nie lajkują

[Po wywiadzie w telewizji]. Co się zmieniło w Twojej komunikacji na co dzień? Takie pytania zadaję moim Klientom, kiedy już lampy gasną. Człowiek wsiada do samochodu i wraca do życia. To wraca do życia rozumiem jako powrót do naturalnego otoczenia, codziennej narracji. Dla menedżera jest to narracja wewnątrz jego firmy.
Wczoraj byłam na spotkaniu z prezesem firmy, który wprowadza na rynek bardzo unikalny projekt. Naprawdę unikalny, na dodatek mają go jako jedyni w Polsce. Zespół tej firmy prowadzi wyjątkowe pokazy produktowe w całym kraju. W opisywanie produktu zaangażowane są największe media (to już rola moich wspaniałych menedżerów). Angażujemy do komunikacji także ludzi w mediach społecznościowych. I teraz prezes mówi tak: nie mogę tego zrozumieć, że handlowcy, którzy mają sprzedawać ten projekt nie „lajkują” postów na FB, niech mi Pani powie dlaczego?

To nie są pytania filozoficzne, chociaż z ust prezesów one często brzmią prawie: jak żyć? Są to bardzo proste pytania pokazujące, że jest problem komunikacyjny, między dowodzącym komunikacją a zespołem.
Pytanie: czy handlowcy wiedzą, że projekt ma stronę na FB? Czy dokładnie, np.: na zebraniu poświęconym temu projektowi, zostali zaznajomieni z jego przebiegiem? Bo przecież muszą, skoro mają go sprzedawać, a kwestie komunikowania o produkcie mają ich procesy sprzedażowe wspierać. Odpowiedź brzmiała: NIE.

Przyczyna jest prosta, prawda?

Zaczęłam ten wpis od tego, jak prezes schodzi z anteny, bo wiem, bo przetestowałam niejednokrotnie, że prezesi, którzy mają kontakt z mediami, albo sami pracują nad swoim profilem publicznym, zwykle lepiej radzą sobie z komunikacją wewnątrz firmy. Są bardziej świadomi przekazu i doceniają moc komunikacji pod swoim własnym dachem. Komunikacja może wiele. Co z tego, że firma wynajmie agencję PR, która zadba o odpowiednie zarządzanie informacją tej firmy na zewnątrz? Prezes musi mieć świadomość, że do takiej współpracy musi także przygotować zespół, tak by efekty współpracy przekładały się na każdy strategicznie istotny proces w firmie. Ale najpierw sam musi mieć świadomość budowania przekazu.

drużyna

A zatem profil publiczny prezesa, nad którym osoba zarządzająca firmą powinna pracować, w dużym stopniu przekłada się na efektywność komunikacji w jego spółce. Kiedy jesteś w mediach, masz większe przygotowanie do konkretyzowania myśli, celów – Twoim pracownikom. Jest to niezbędne, by mieć rewelacyjne efekty ich pracy. Rozmawiaj ze swoimi ludźmi, komunikuj oczekiwania, a z anteny schodź pewniejszy siebie i z dobrym treningiem dyscypliny języka.

No Comments

Post a Comment