Profil publiczny przedsiębiorcy w regionie
Zaczęło się od przekonania, że powinnyśmy z jednej strony pokazać, jak to wygląda z punktu widzenia prezesa spółki, dla którego mieszkańcy danego regionu są kluczowymi Klientami, i którego inwestycje adresowane są do mieszkańców miast. A z drugiej strony jak istotne w związku z tym, są jego kontakty z władzami województwa czy poszczególnych samorządów. Kontakty nawiązywane oczywiście także poprzez media, bo generuje to także wartość dla samorządów.
Pora na region.
Istnieje wiele firm, dla których bycie na scenie publicznej w regionie ma kolosalne znaczenie. Jak komunikują się prezesi i menedżerowie z prasą regionalną? Czy widzą w tym wartość? Czy mają świadomość jak to wpływa na ich kontrakty, m.in. realizowane dla danego województwa czy miasta? O tym rozmawiam w mojej książce z Dorotą Niećko, szefową redakcji Śląsk Dziennika Zachodniego – jednego z największych dzienników regionalnych w Polsce.
Przedsiębiorcy o funkcjonowaniu gazety wiedzą niewiele. Mam nadzieję, że informacje, które zawarłyśmy w tym rozdziale, będą niezbędne właśnie dla tej grupy. Rozmawiamy wychodząc od sytuacji na śląskiej scenie, ale zawarte w tym rozdziale informacje będą niezbędnikiem dla przedsiębiorców wszystkich regionów.
Co jest kluczowe dla przedsiębiorcy z punktu widzenia medium regionalnego? Jak bycie w mediach wpływa na wizerunek publiczny prezesa firmy? Wielokrotnie współpracowałam z firmami, dla których wizerunek regionalny był kluczowy, bo tutaj rozgrywały się najważniejsze kontrakty, bo usługi czy produkty danej firmy zmieniały sam region i życie mieszkańców.
Zaprosiłam do tej rozmowy Dorotę, bo od wielu lat obserwuje to zjawisko od strony dziennikarza, obsługującego duże tematy największej polskiej aglomeracji. Jest to o tyle ciekawe, że Śląsk jest regionem nasyconym inwestycjami i bardzo przedsiębiorczymi ludźmi. Jak widzicie praca była przyjemnością i bynajmniej nie śmiejemy się z klasyki DZ, która na tym zdjęciu tworzy tło, ale omawiamy już przyszłe projekty, które generują kolejne dawki spotkań i inspiracji.
Praca nad tą częścią książki była niekrótka. Za każdym razem pojawiało się tyle wątków, a uczesanie tego w spójny warkocz o pięknej formie wymagało czasu. Firmy regionalne bardzo często aspirują do bycia w mediach ogólnopolskich, a ich prezesi właśnie z taką prasą rozmawiają najchętniej, do regionalnej bardzo często delegując rzecznika bądź PR-owca. Błąd? Jak to wpływa na relacje firmy z kluczowymi dziennikarzami regionu?
Jeśli chcecie wiedzieć więcej, to wraz z Wydawnictwem Naukowym PWN zapraszam do lektury mojej książki „Medialne lwy dla rekinów biznesu”. W księgarniach już 3 listopada!
No Comments