fbpx

Mów mądrze i precyzyjnie – szkolenie medialne w kampanii lobbingowej

W Agencji KOBOLD PR bardzo cieszymy się ze Złotego Spinacza 2014. Związek Firm Public Relations nagrodził naszą kampanię w kategorii Public Affairs i Lobbing. Nagrodę odebraliśmy z rąk Bogdana Biniszewskiego, Prezesa Zarządu ComPress S.A. Jak podkreślił Biniszewski lobbing i public affairs to niełatwa kategoria. Cel biznesowy klienta musi być bardzo precyzyjnie określony, ale i efekt także.

phpThumb_generated_thumbnailjpg

Częścią tej kampanii był cykl szkoleń medialnych, które miałam przyjemność prowadzić dla zarządu spółki. Dobra kampania lobbingowa ma prostą i inteligentną strategię, mądrą taktykę i precyzyjny język. I tego precyzyjnego, ekonomicznego języka uczymy się.

W czym rzecz? Otóż czołowy polski producent kolektorów słonecznych zwrócił się do nas z prośbą o wsparcie w bardzo ważnym, dla rozwoju spółki i polskiej branży energii odnawialnych, temacie. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustalił bardzo niesprawiedliwy regulamin przyznawania dotacji na kolektory. Foworyzował on zdecydowanie chińskich producentów, których kolektory miały zdecydowanie większą powierzchnię przy zdecydowanie mniejszej skuteczności.

Kampania lobbingowa w mediach doprowadziła do skutecznego poruszenia opinii publicznej. W efekcie Rada Nadzorcza NFOŚ zmieniała zapisy.

Ogólnopolskie działania informacyjne, jakie były prowadzone, wymagały także przygotowania zarządu do skutecznej komunikacji, w przypadku udzielania wywiadów mediom. Sukces odnosi zawsze ten, komu niezależnie od sytuacji i zadawanych pytań, udało się powiedzieć to, z czym przyszedł do mediów – tego uczę, na tym się koncentruję i pokazuje różnymi narzędziami jak tego dokonać, by trafiać z sukcesem w sedno. W przypadku tej kampanii wszystko poszło zgodnie z planem.

Dobre szkolenie medialne to nauczenie się pozyskiwania takiej publiczności, która jest ważna z punktu widzenia naszego celu biznesowego, ale nie tylko. Dzisiaj mówimy jednak o bardzo precyzyjnych celach, więc ich będę się trzymać. Dobre szkolenie uczy także szanowania czasu antenowego, jaki daje nam radio czy TV, czy portal. I co najważniejsze: po szkoleniu jego uczestnicy nie mogą mieć żadnych wątpliwości, co dzięki wywiadowi mogą zyskać,  jak tworzyć przekaz, nie pozostawiający wątpliwości co do naszego stanowiska w danej sprawie – zwłaszcza jeśli dążymy do zmian w przepisach prawa. W przypadku tej kampanii i tego szkolenia – skuteczność była 100-procentowa.

 

No Comments

Post a Comment