Czy jest jakieś pytanie, na które nie chce Pani odpowiadać?
– Takie pytanie zadałam kilka dni temu, przygotowując Klientkę do wywiadu radiowego.
Proponuję by każdy z Państwa zadał je sobie teraz.
– O co nie chciałbyś być zapytany i dlaczego?
Jeżeli znalazłeś takie obszary – znaczy, że są to rzeczy, nad którymi musisz popracować.
Ta sytuacja sprzed kilku dni – zamieszała nieco w firmie – bo okazało się, że sam Prezes, do którego dzwoniliśmy z pytaniami – nie ma jasności: co zrobić z wątpliwościami, które miała jego menedżerka. I co teraz? Ja mówię tak: najpierw strategia komunikacji i standardy, a dopiero później szkolenie związane z konkretnymi wystąpieniami.
Piszę o tym, bo chciałabym Państwu pokazać jaką rolę spełnia szkolenie medialne. W istocie jest ono tworzeniem komunikatów o firmie. Jeśli wcześniej nikt nie zadbał o to, by wiedzieć co firma chce komunikować, czy przed jakimi pytaniami chce się zabezpieczyć – to na szkoleniu zawsze wychodzi to w postaci nieproszonego intruza. I jak tu nauczyć kogoś rozmawiania na antenie, skoro ten ktoś nie wie: jakich informacji może udzielać?
Szkolenie medialne zawsze będzie wskazaniem wszystkich tych dziur, nad którymi trzeba popracować. Szkolenie zatem nie jest tylko i wyłącznie uczeniem się jak w mediach rozmawiać, ale pokazuje jakie niedostatki komunikacyjne mamy w firmie. Szkolenie jest doskonałym audytem.
No Comments