O zaufaniu do zarządu i spójności w komunikacji podczas procesu upadłościowego
Likwidacja, upadłość, restrukturyzacja, fuzja – to bardzo często wieloetapowe procesy zmian, podczas których zarządy muszą czujnie panować nad spójnością w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Jest to także największy sprawdzian w budowaniu relacji międzyludzkich, opartych na ochronie zatrudnionych pracowników. Jak to robić sprawnie, pamiętając o wartościach, a także reputacji nie tylko całych organizacji, ale i jej właścicieli czy członków zarządów? – przemyśleniami na ten temat dzielę się z czytelnikami styczniowego wydaniu magazynu „Personel i Zarządzanie”.


Duży wpływ na pożądane biznesowo zakończenie procesu, miał fakt, że prezes wraz z zarządem całkowicie zaufali w sens planu, jaki wówczas opracowałam z zespołem konsultantów. Po raz kolejny okazało się także, jak ważne jest budowanie marki osobistej i gromadzenie kapitału reputacyjnego, aby ten procentował w chwilach tąpnięć. Moment, kiedy prezes komunikował pracownikom konieczność zwolnień, dobitnie pokazał, że w tym trudnym momencie zbudowane wcześniej dobre relacje z pracownikami, a tym samym jego marka osobista, zaprocentowały. Po raz kolejny okazało się, że nie chodzi o to, żeby być rozpoznawalnym, tak jak powszechnie wielu sądzi, ale chodzi o bycie wartościowym partnerem dla najważniejszych dla nas ludzi…
Jeśli są Państwo zainteresowani tym, jak wyglądały poszczególne etapy likwidacji z perspektywy eksperta od komunikacji, zachęcam do lektury styczniowego magazynu „Personel i Zarządzanie”.
No Comments